DBajk - Kako deluje
IZPOSOJA KOLESA
Uporabnik si kolo lahko izposodi na vseh postajališčih v občini Domžale in v občinah partnericah mreže Gorenjska.bike na različne načine:
- na terminalu:
- z uporabniško kartico in PIN številko,
- z vnosom uporabniškega imena in gesla,
- preko aplikacije Mobiln.si.
V primeru uporabe mobilne aplikacije mobiln.si, uporabniku ni potrebno uporabljati zaslona na postaji, ampak se v aplikacijo prijavi z uporabniškim imenom in geslom. Uporaba mobilne aplikacije mobiln.si popolnoma nadomesti interakcijo s terminalom na postaji.
Uporabnik na postaji izbere želeno kolo in preveri, ali je brezhibno. Nato pristopi k zaslonu na terminalu, razen v primeru uporabe mobilne aplikacije, ko se izposoja v celoti opravi preko aplikacije.
Izposoja kolesa prek terminala s pomočjo uporabniške kartice in PIN ali uporabniškega imena in gesla
Uporabnik pristopi k terminalu in za aktiviranje zaslonom pritisne na gumb za začetek. Izbere želeni jezik in sledi navodilom. Uporaba sistema je možna le s kartico za uporabnike sistema DBajk in drugih sistemov znotraj »GORENJSKA.BIKE« ali z uporabniškim imenom in geslom.
Za prijavo v sistem uporabnik prisloni uporabniško kartico na posebej označeno mesto na zaslonu, nato pa vtipka PIN kodo (štirimestna številka, ki jo je prejel skupaj s kartico). V primeru, da uporabnik nima omenjene kartice, vpiše uporabniško ime in geslo. Za izposojo koles ali ostale storitve sledi navodilom na zaslonu.
Sistem v primeru izposoje kolesa preveri vse ključavnice in sporoči, katera kolesa so na voljo ter ponudi številke ključavnic z razpoložljivimi kolesi. Ko uporabnik izbere eno od koles, je potrebno počakati, da sistem obdela izbiro, nato jo uporabnik potrdi.
Po potrditvi ima uporabnik na voljo 20 sekund časa, da pristopi do ključavnice, v kateri se nahaja izbrano kolo in pritisne srebrni gumb, ki utripa v zeleni barvi, da odklene ključavnico.
Po pritisku na gumb je potrebno kolo prijeti za sedež z eno roko in krmilo z drugo roko ter z enim gibom rahlo potisniti kolo naprej, zatem pa povleči kolo nazaj ter ga s tem odstraniti iz ključavnice.
Izposoja kolesa preko aplikacije mobiln.si
Uporabnik se vpiše v aplikacijo Mobiln.si in si izbere postajo za izposojo koles ali pa preprosto poskenira QR kodo na kolesu. V kolikor na kolesu ni QR kode ali pa je le-ta poškodovana, se lahko kolo izbere ročno v mobilni aplikaciji, kjer se prikažejo številke ključavnic z razpoložljivimi kolesi. Ko izberemo eno od koles, počakamo da sistem obdela izbiro in jo potrdimo.
Po potrditvi ima uporabnik na voljo 20 sekund časa, da pristopi do ključavnice, v kateri se nahaja izbrano kolo in pritisne srebrni gumb, ki utripa v zeleni barvi, da odklene ključavnico. Po pritisku na gumb je potrebno kolo prijeti za sedež z eno roko in krmilo z drugo roko ter z enim gibom rahlo potisniti kolo naprej, zatem pa povleči kolo nazaj ter ga s tem odstraniti iz ključavnice.
V primeru da uporabnik iz kakršnegakoli razloga ne uspe odstraniti kolesa iz ključavnice, naj kolo močno potisne nazaj v ključavnico, tako da se zaklene in ponovi postopek izposoje od začetka.
VRAČILO KOLESA
Po uspešni izposoji in opravljeni vožnji uporabnik na postaji močneje potisne kolo nazaj v ključavnico, tako da ga rahlo dvigne za sedež, pri čemer zasveti modra luč. Kolo se zaklene, s tem pa se izposoja samodejno zaključi.
Pred odhodom je potrebno obvezno preveriti, ali je kolo dejansko zaklenjeno. Kolo je uspešno zaklenjeno, ko gumb na ključavnici zasveti v modri barvi in kolesa s potegom nazaj ni več mogoče odstraniti iz ključavnice.
V primeru, da gumb na ključavnici sveti v rdeči barvi, je to opozorilo, da ni pravilno vstavljeno, zato je potrebno postopek vrnitve še enkrat ponoviti ali zravnati kolo in ga potisniti v ključavnico.
V primeru, da so ob vračilu kolesa vse ključavnice že zasedene, je potrebno počakati do prihoda vzdrževalne službe ali pa se odpraviti do najbližje sosednje postaje.
V primeru okvare ali edelovanja sistema uporabnik pokliče na telefonsko številko: +386 (0)1 530 53 03. Klicni center je na voljo 24 ur na dan in vse dni v tednu.
REGIONALNI SISTEM IZPOSOJE GORENJSKA.BIKE
Sistem DBajk je del regionalne mreže za izposojo koles Gorenjska.bike, ki uporabnikom domžalskega sistema DBajk omogoča izposojo koles tudi v drugih občinah, vključenih v mrežo Gorenjska.bike, objavljenih na spletni strani https://www.gorenjska.bike/.
V primeru izposoje, uporabe in vračila koles v drugih občinah znotraj mreže Gorenjska.bike se je potrebno ravnati po navodilih tistega sistema, ki ga uporabnik uporabi.
UPORABA ELEKTRIČNIH KOLES
Električno kolo je opremljeno s sredinskim motorjem in uporabniku pomaga pri poganjanju kolesa. Na levi strani okvirja, pod krmilom kolesa, se nahaja stikalo za vklop kolesa. Na vsakem e-kolesu je privzeta nastavitev motorja "izklopljeno", zato ga je potrebno pri izposoji vklopiti.
Vklop motorja
Na levi strani okvirja, pod krmilom, se nahaja stikalo za vklop motorja. Uporabnik z daljšim pritiskom (1-2 sekundi) vklopi motor. Ob prižigu stikalo (na okvirju kolesa) zasveti v barvi, ki nakazuje stanje baterije:
modra svetloba na stikalu - baterija je polna;
zelena svetloba na stikalu - baterija je na polovici kapacitete, a še vedno zadostuje za več izposoj in voženj;
rdeča svetloba na stikalu - baterija se bo počasi izpraznila.
Kolo mora uporabnik obvezno vklopiti, preden sede nanj in pred tem ne sme pritiskati na pedala. V primeru, da se motor pomotoma vklopi med pritiskanjem pedal, le-ta ne bo deloval. V tem primeru mora uporabnik sestopiti s kolesa, izklopiti motor in ga ponovno vklopiti.
S ponovnim daljšim pritiskom se motor izklopi. Motor se samodejno izklopi tudi po 1 minuti mirovanja kolesa oz. nepoganjanja.
Asistenca motorja pri vožnji e-kolesa
Z vklopljenim motorjem in ob poganjanju kolesa se motor aktivira in pomaga uporabniku pri vožnji. Ob poganjanju kolesa senzorji zaznajo hitrost obračanja pedal in moč pritiska ter skladno s tem povečujejo stopnjo asistence motorja. Ob hitrejšem in močnejšem poganjanju kolesa motor prispeva še več moči.
Nekaj napotkov za varno in optimalno vožnjo z e-kolesom
Ob začetku vožnje mora uporabnik vedno poskrbeti, da postopoma pospešuje poganjanje kolesa. Ob polni bateriji in hitrem poganjanju kolesa nas lahko sunek motorja preseneti, še posebej če se to zgodi pri prehodu iz popolnega mirovanja, tako da lahko posledično izgubimo nadzor nad kolesom.
Ko kolo doseže normalno hitrost in ima uporabnik popoln nadzor nad kolesom ter pred sabo nima statičnih ovir, počasi premikajočih udeležencev v prometu, zgoščenega prometa ali pa situacij, ki bi narekovale hitro ustavljanje, lahko začne hitreje in močneje poganjati kolo ter dosegati večje hitrosti.
Vsako e-kolo ima tudi tri mehanske prestave. S temi prestavami lahko uporabnik vpliva na poganjanje kolesa in posledično tudi dodatno spreminja odzivnost električnega motorja. Napotek za bolj mehko prestavljanje prestav: pred prestavljanjem prestav za hip preneha poganjati kolo.
Jakost asistence motorja vpliva tudi na doseg oz. trajanje baterije. Pri vožnji z večjo hitrostjo močno skrajšamo doseg in trajanje baterije, pri vožnji z manjšo hitrostjo pa močno podaljšamo. Pri vožnji z električnim kolesom mora uporabnik le-to upoštevati in prilagajati vožnjo v skladu s terenom, razmerami in željami glede trajanja vožnje ali končne razdalje.
V primeru, da se med vožnjo sprazni baterija, se kolo naprej lahko uporablja kot navadno kolo. Sam postopek izposoje in vračila je enak kot pri navadnih kolesih. Električna kolesa lahko uporabnik vrne v katerokoli ključavnico na postaji. Kolo se ob zaklepu v ključavnico samodejno začne polniti (utripajoča modra luč na gumbu ključavnice). Preden uporabnik zapusti postajo, mora vedno preveriti, da je kolo dobro zaklenjeno. Koles ni dovoljeno puščati samih, nezaklenjenih in nezavarovanih.
Skladno z Zakonom o pravilih cestnega prometa Republike Slovenije (ZPrCP) so tudi e-kolesa, ki si jih uporabnik lahko izposodi v sistemu DBajk, prirejena tako, da se motor samodejno aktivira in pomaga uporabniku, zgolj v primeru, če uporabnik obrača pedala in s tem poganja kolo. Končna hitrost je omejena na 25km/h. E-kolesa sistema DBajk po zakonu niso kvalificirana kot motorno kolo.